بررسی صفر تا صد تولید محتوا

تولید محتوا

 

تولید محتوا، زیربنای اصلی تمام تلاش‌ها و اقداماتی است که برای حضور موفق در عرصه دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود. گوگل و همچنین تمام موتورهای جستجو برای پاسخگویی به مخاطبان، به محتوا رجوع می‌کنند و برای امتیازدهی به بستر اینترنتی کسب‌وکارها، محتوای آن‌ها را درنظر می‌گیرند. اهمیت خدمات تولید محتوا تا جایی است که بدون تکیه بر آن‌ها، از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین بسترهای اینترنتی جا می‌مانید. با توجه به اهمیت نقش و جایگاه محتوا در شناسایی برند و پیشرفت کسب‌وکارها، در ادامه به بررسی صفر تا صد تولید محتوا از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

تولید محتوا چیست؟

فرآیند جمع‌آوری اطلاعات و آماده کردن اصولی و هدفمند آن‌ها برای پاسخ‌دهی به نیازها و دغدغه‌های مخاطبان، تولید محتوا نام دارد. به این معنی که در قدم اول با نیازسنجی کاربران، اطلاعات مربوط به موضوعات مختلف جمع‌آوری می‌شود و سپس با توانایی و مهارت‌هایی که برای نویسندگی لازم است، یک محتوای منحصربه‌فرد و کاربردی تهیه می‌شود. درنهایت این محتوا در بسترهای مناسب مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و …دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

به‌طور کلی، محتوای تولید شده به تمام کسانی که در فضای آنلاین حضور دارند کمک می‌کند تا با برندهای مختلف، کسب‌وکارهای فعال، محصولات متنوع و خدمات بی‌شمار آشنا شوند. در این شرایط، هر کسب‌وکاری که محتوای قوی‌تر ارائه کند، در جذب مخاطبان و پیشرفت کسب‌وکارش موفق‌تر خواهد بود. در انواع تولید محتوا مانند متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی درکنار مطرح کردن پاسخ‌های مناسب به نیازها و دغدغه‌های کاربران، شرایطی فراهم می‌شود تا مخاطب به سمت برند و کسب‌وکار موردنظر سوق داده شود تا با حضور همیشگی خود، صفحه آنلاین پیش‌رویش را همراهی کند.

 

کاربردهای اصلی تولید محتوا

تولید محتوا، کسب‌وکارها را برای ایجاد ارتباط موثر و هدفمند با مخاطبان آنلاین، توانمند می‌کند. بدون شک، هر کسب‌وکاری که حضور پررنگی در بسترهای آنلاین داشته باشد و بهترین و عالی‌ترین محتواها را ارائه کند، چیزی جز پیشرفت و کسب درآمد بالا در انتظار آن نخواهد بود. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای تولید محتوای هدفمند به شرح زیر است:

  • می‌توانید با تکیه بر محتوای موثر، تخصص و حیطه کاری‌تان را به‌تصویر بکشید و بیزینس خود را از جنبه‌های مختلف دربرابر دیدگان مخاطب قرار دهید.
  • نتایج تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که محتوای هدفمند در جلب اعتماد مخاطب، موفق عمل می‌کند.
  • تولید محتوا این امکان را به شما می‌دهند که به بهترین شکل به نیازها و دغدغه‌های مخاطبان پاسخ دهید و به این صورت آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید.
  • معرفی برند و آگاه‌سازی مخاطبان از وجود برندتان، بدون تکیه بر تولید محتوای اصولی و هدفمند امکان‌پذیر نیست. محتوای جذاب و مخاطب‌پسند از هر ابزار دیگری در شناسایی برند و پذیرش آن توسط کاربران، بهتر است.
  • محتوا در تمامی پلتفرم‌ها و بسترهای آنلاین همراه شما خواهد بود تا بتوانید به نتایج موردنظرتان دست پیدا کنید.
  • تولید محتوا شما را قادر می‌سازد که درباره موضوعات مختلف به مخاطبانتان اطلاعات بدهید، آموزش‌های کاربردی را در اختیارشان بگذارید و به‌صورت نامحسوس یا محسوس ارزش برندتان را به‌رخ آن‌ها بکشید.
  • اهمیت دادن بیشتر به تولید محتوای کاربردی و هدفمند با تقویم تولید محتوا مناسب به‌معنای رسیدن به بالاترین درجه اعتبار و اعتماد در میان مخاطبان خواهد بود.

 

اهمیت توجه به کلمه کلیدی

توجه به استفاده درست از کلمات کلیدی در تولید محتوای متنی برای انتشار در سایت‌ها،  بسیار مهم است. درواقع کلمات کلیدی برای تعیین موضوعات، اطلاعات و ایده‌هایی که به‌عنوان محور اصلی محتوا درنظر گرفته شده‌اند، استفاده می‌شوند. به‌عنوان مثال، تعیین کلمه کلیدی سئو و تولید محتوا به این معنی است که قرار است در سراسر مطلب درباره نقش سئو در تولید محتوا صحبت شود. 

استفاده از کلمات کلیدی درست و به‌جا، محتوای شما را بهینه کرده و دسترسی مخاطبان به اطلاعات سایتتان را به‌طور چشم‌گیری آسان می‌کند. علاوه بر کاربرد کلمات کلیدی در تولید محتوای متنی، از این قاعده در بهینه‌سازی محتواهای کپی رایتینگ، محتواهای تصویری، ویدئویی و … نیز استفاده می‌شود. اگر دوست دارید محتوای شما در لیست گزینه‌های پیشنهادی موتورهای جستجو باشد، حتما استفاده از کلمات کلیدی را جدی بگیرید.

 

اصول و قواعد مهم تولید محتوا

به‌طور کلی باید به‌دنبال تولید محتوایی باشید که برای خوانندگان جذاب و مفید و برای کسب‌وکارتان نیز سودآور و پربازده باشد. اگر قصد دارید بازاریابی محتوایی را دنبال کنید و از این طریق به موفقیت‌های چشم‌گیری برسید، بهتر است اصول و قواعد مهم در تولید محتوا را به‌خاطر بسپارید:

شناسایی مخاطبان هدف

در اولین قدم برای رسیدن به نتایج مطلوب در بازاریابی محتوایی باید شناخت درست و کافی از مخاطبان هدف به‌دست آورید. تنها در این صورت است که می‌توانید نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را درک کنید و با ارائه راهکارها و پیشنهادات مناسب، کاربران را با خودتان همراه کنید. بدون توجه به پرسونای مخاطب، درواقع مشغول تولید محتوا برای خودتان هستید و نه مخاطب. منظور از پرسونای مخاطب، هدف آن‌ها از مراجعه به سایت شما است. شناسایی مخاطبان هدف، می‌تواند برای کسب‌و‌کار دیجیتال‌تان بسیار کمک کننده باشد. 

انتخاب پلتفرم و بستر اینترنتی مناسب

در قدم بعدی باید بررسی کنید که مخاطبان شما بیشتر در چه پلتفرمی حضور دارند و کانال مناسب برای شناساندن کسب‌وکارتان به مخاطبان کدام است. کانال انتشار محتوای موردنظرتان می‌تواند شامل گزینه‌های مختلفی ازجمله سایت، شبکه‌های اجتماعی، چاپ محتوا، تراکت و … باشد. به‌دنبال کانالی باشید که فرصت برقراری موثرترین راه تعامل با مخاطبان را در ا ختیارتان قرار می‌دهد.

تولید محتوای مرتبط و باارزش

محتوای شما باید با نیازهای مخاطب در ارتباط باشد و پاسخ خوبی به دغدغه‌های آن‌ها بدهد. توجه به نیازها و الویت‌های مخاطبان هدف، آن‌ها را به بهترین همراه و وفادارترین مشتریان تبدیل می‌کند.

 

سخن پایانی

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نقش محتوا غیرقابل انکار است و برای حضور در بسترهای جدید و آنلاین باید تمرکز زیادی برروی تولید محتوا داشته باشید. انواع تولید محتوا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند حضورپررنگی در پلتفرم‌های مختلف داشته باشند و به بهترین شکل، مخاطبان را با خود همراه سازند. برای آنکه بتوانید تولید محتوای خوبی داشته باشید بایستی به برنامه ریزی دیجیتال تسلط کاقی داشته باشید. هرکدام از خدمات تولید محتوا برای بسترهای مختلف آنلاین مناسب‌تر است و باید درجای مناسب استفاده شود. با توجه به نقش موثر بازاریابی محتوایی در موفقیت کسب‌وکارها، در این مطلب به بررسی صفر تا صد تولید محتوا پرداختیم.

 

تولید محتوا

فهرست مطالب

ارتباط با ما
جدیدترین مقالات